Ako mislite da je vozač taksija biti lako, gadno bi se prevarili. Osim što ste cijeli dan za volanom u prometu i morate biti maksimalno koncentrirani jer ste izravno odgovorni za svoj, ali i za tuđe živote, morate imati i debele živce jer se svakodnevno susrećete sa raznim profilima ljudi.
Prema statističkim podacima, u našoj zemlji oko 70% ljudi koristi taksi barem jednom mjesečno, a u tolikoj masi se uvijek pronađu oni koji i nisu baš klijentela za poželjeti.
Zanimljivo, ali i naporno zanimanje
Biti taksist zvuči, ali i jest zanimljivo zanimanje s jedne strane jer ste stalno među ljudima, nešto se događa, radno vrijeme sami određujete…, ali s druge strane, ove navedene prednosti su ujedno i mane.
Kako su cijene taksi usluga sve povoljnije, sve je veći broj domaćih, ali i stranih građana koji se voze taksijem.
Prema pričama naših taksista, većina klijenata je pristojna, no kada vam toliko ljudi prođe kroz automobil, suočite se i s agresivnim strankama i ne baš ugodnim situacijama. Tako se zna dogoditi da stranke znaju biti bezobrazne, vrijeđaju, ne žele platiti vožnju, a bilo je situacija kada su i fizički nasrnuli na taksistu.
Radno vrijeme nije definirano jer je svaki taksist TAXI 1717a obrtnik za sebe, pa prema tome sam određuje kada i koliko će raditi. To na prvu zvuči odlično, ali stvar zapravo funkcionira prema principu koliko radiš, toliko i zarađuješ. Nema plaćenih godišnjih odmora, bolovanja, sami plaćaju doprinose, gorivo, održavanje automobila, te ako nisu na cesti, nemaju od kuda pokriti osnovne troškove.
Tu su i noćne smjene koje većinom rade mlađi taksisti jer je noćna vožnja ipak napornija, a i klijentela je danju ozbiljnija i uglađenija. Noću se najviše vozi mlađa populacija koja se vraća iz izlaska, pa se nerijetko događa da se morate “boriti” s onima koji su malo previše popili…
Kako bi netko postao vozač taksija u TAXI 1717u, nije dovoljno imati samo vozačku dozvolu već je potrebno zadovoljiti još neke kriterije koje možete pronaći ovdje.
Taksisti su čuvari svih vaših tajni
Priča se kako su frizeri/ke i kozmetičarke nešto poput psihijatara jer čuju najviše naših tajni i problema, no taksisti su u istom rangu s njima.
Biti vozač taksija često je i psihički vrlo naporno jer kako u jednom danu u vaše vozilo sjedne velik broj ljudi različitih profila, od bivših zatvorenika, estradnih umjetnika do akademika i političara, nerijetko se dogodi da stranke otvore dušu taksistu koji ih vozi.
Događalo se da taksisti voze one koji su tek saznali za smrt nekog bližnjega, one koji su se posvađali sa mužem/ženom, poslovne ljude koji dolaze sa nekog sastanka, pa odmah zovu šefa i otkrivaju detalje poslovnih pregovora i slično.
Htjeli vi to ili ne, sve te priče ipak ostave neki utjecaj.
Biti vozač taksija nije lako
Vozač taksija je zanimljivo i dinamično zanimanje, no da bi netko bio vozač taksija, potrebno je puno više od vozačke dozvole.
Osim što kao sudionik u prometu morate stalno biti maksimalno koncentrirani, susrećete se sa svakakvim klijentima od kojih neki znaju biti i neugodni.
Morate biti spremni na to da radite i praznicima, da godišnji i bolovanja nisu plaćeni, no s druge strane, sami organizirate svoje radno vrijeme, te se oni koji imaju obitelj mogu organizirati tako da više vremena provedu sa svojim najbližima.
I kao zaključak još samo možemo reći: da je taksista biti lako, taksista bi bio svatko!