Gradski prijevoz je u ljetnim mjesecima jedna od najgorih stvari onima koji ostaju u Zagrebu.
Morate otići obaviti nešto, vani preko 30 stupnjeva, a voze stari tramvaji i busevi u kojima klima ne radi, te se znojite čim ih pogledate, čistoća im nije jača strana, a da ne govorimo o „mirisima“ koji ljeti prožimaju gradski prijevoz. Često bi radije propješačili cijeli grad, nego se vozili busem ili tramvajem ijednu stanicu.
Čini se kako je Beč smislio elegantno rješenje, pa bi se možda mogli ugledati na njih jer bi vožnje sigurno bile ugodnije, odnosno mirisnije.
Mirisni vlakovi u Beču
Vlakovi javnog prijevoza, odnosno metro, neprekidno se rashlađuju tijekom ljetnih mjeseci, a odnedavno i mirišu.
U okviru pilot-projekta bečkog poduzeća za javni prijevoz „Wiener Linien“ četiri vlaka podzemne željeznice do kraja srpnja osvježavat će se različitim mirisima, a putnici nakon testne faze mogu putem online glasovanja odlučiti o tome žele li i u buduće mirise u vlaku, i koji od njih im najbolje odgovara.
Vlakovi će biti oslikani brendiranim cvjetnim motivima, tako da putnici sami mogu odlučiti žele li ući u jedan takav vlak ili ne. Mirisi u unutrašnjost vlaka dospijevaju putem rashladnih uređaja i ravnomjerno se raspoređuju, te su svi mirisi prethodno testirani na moguće alergijske reakcije.
Austrijanci su krenuli sa izgradnjom nove infrastrukture, nabavnom novih modernijih vozila, poboljšanjem voznog reda, klimatizacijom svih vozila, kao i poboljšanjem urednosti i čistoće zbog čega su i krenuli sa ovim projektom mirisnih vlakova.
Dobra ideja?!
Hoće li i kod uvesti mirisne tramvaje i buseve – ne znamo, ali mislimo da ideja uopće nije loša.
Problem je jedino što u vozilima gradskog prijevoza klimatizacija baš i ne radi, a mirisi bi u buseve i tramvaje trebali dospijevati upravo putem rashladnih uređaja, pa je prvo potrebno riješiti klimatizaciju, a onda razmišljati o mirisima.
Do tada, hladite se u klimatiziranim i čistim vozilima TAXI 1717a. Tu smo za vas svakodnevno od 0 do 24 kako bi vam olakšali podnošenje ovih vrućina.